Slumpmässiga frågor och svar

1. Hur gammal är du om fem år? 23 år 

2. Vem var den sista du träffade? Mina kusiner tror jag 

3. Hur lång är du? Jag är och antar att jag alltid förblir 1,58..

 

 

4. Vilken var den senaste film du sett? Jag kollar mycket på film så minns inte jag!

5. Vem ringde du senast? Tror det var en vän eller någon annan kanske haha 

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skrev bara " Taaaaack! " till en vän

 

 

7. Var är dagens planer? Fixar bara lite här hemma med lite olika saker och blir så även imorgon

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Berors på, men i de flesta fall är det nog sms. 

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Det var aldrig gifta och sepererades när jag var typ 11 år

 

 

10. När såg du senast din mamma? Nyss haha 

11. Vilken ögonfärg har du? Mörkbruna ögon med en "gnutta" grön/guld i solljus 

12. När vaknade du idag? Föööör sent... Så blir att vända rätt dygnet. 

 

 

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja jag tror det och hundar 

14. Vilken är din favoritplats? Det finns några få platser jag gärna besöker 

15. Vilken plats föredrar du minst? Det är nog i en shoppingbutik haha 

 

 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis snarare än så, men jag befinner mig nog i ett fint hus ( kanske i ett villaområde av något slag, men inte mitt ute i ingenstans ) Har barn och är gift kanske. Och har skrivit flera böcker samt startat eget företag - Ett av dom iallafall, hoppas jag. Och förhoppningsvis lever jag gött och mår väl. Jag har mest planer på att finna mig till rätta här i livet och leva mer i nuet och finna mina bättre tryggheter och omringas av mer kärleksfullare människor. Det är allt jag behöver, nu såsom om 10 år. Jag har inga planer på att bo utomlands, men resa då och då vill jag mer än gärna. 

17. Vad skrämde dig som barn? - 

18. Vem fick dig att skratta senast? HAHA jag själv? Nej men någon på youtube :) 

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag levde väl inte när dom gjordes, men nej jag skulle gärna äga en och annan sådan fin vinylskiva! 

 

 

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar... or i had. Ska köpa ny.. Min har varit paj ett tag. 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Inte helt näck nej

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 men ska inskaffa fler

 

 

23. Hur många landskap har du bott i? Oj, det är nog en del. Tror jag ;) Haha men har flyttat omkring 14-16 gånger så ja.. Men kanske har varit inom få just själva landskap. 

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Första gången i hela mitt liv, var för att jag blev "lurad" att äta mat, då jag aldrig gör det när jag dricker. Och det var på nyår 2013 haha. Never eat on a fylla again. Men vet varför man bör äta innan man dricker. 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpeeeer 

26. Är du social? Japp om jag vill så är jag väldigt social 

27. Vilken är din favoritglass? Allt med choklad går ju ner, men min favorit ( som visserligen också innehåller delar av choklad haha) är iallafall gammaldags gräddglass. 

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus och saker till huset. Och sen skulle jag starta mina företag och massa annat. Men resa skulle jag nog inte göra det första. 

29. Tycker du om Kinamat? Japp 

 

 

30. Tycker du om kaffe? Dricker typ 6 koppar om dagen så ja det gör jag 

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten 

32. Sover du på någon särskild sida? Alla möjliga haha och över hela sänga 

 

 

33. Kan du spela poker? Kort poker, men tror inte jag minns särskilt mycket faktiskt. Inte det roligaste enligt mig. 

34. Tycker du om att mysa? Jag gör det inte med vem som helst, så det berors väl på. Är rätt mysig av mig, men kanske mest som person och inte liksom den som myser med andra så lätt

35. Är du en beroendemänniska? Berors på vad frågan menas med. Men kan väl säga att jag inte är lika beroende som förr vad frågan än menas med 

 

 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej det gör jag ej 

37. Vill du ha barn? Självklart

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, norska, lite av varje. Såsom arabiska, spanska, rumänska, ungerska, tyska, franska haha ja men kan väl inte alla dessa språk fullt ut - utan en del meningar och ord :) Kan nog mest spanska, engelska och norska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja en del gånger 

 

 

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, fast helst inte vatten alls. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Tekniksaker/inredning. Men blir att jag spenderar pengar på annat jag behöver först

42. Äger du dyra smycken? Ja det gör jag nog, men det är inga smycken jag använder 

 

 

43. Har du någon gång testat narkotika? Inte knark nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Det där kuuunde misstolkas, men nu misstolkar vi inte, utan mitt svar blir te. Och om ni vill misstolka iallafall så är mitt svar nej 

45. Vem är den roligaste människan du känner? Förutom mig själv... så är det väl mina vänner och kusiner. Människor jag umgås med är roliga, annars hade jag nog inte känt så mycket conection 

 

 

46. Välj ett ärr på din kropp? Om jag inte hade några da? Men har många ärr på min kropp.. något av dom är på mitt knä och ett på min handled ( fast på överarmen, vet ej vad det heter haha ) och det är från min förra hund. Sen har jag typ tusentals ärr och sår på mina armar och händer efter min nuvarande katt... feeling de löv

47. Vad har du för ringsignal? Den vanliga man har om man har Iphone 

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej inte längre

 

 

49. Flirtar du mycket? Nej det gör jag inte. Dock kan man uppfatta mig som flirtig, för att jag alltid är snäll, ler mycket, skrattar mycket och är väldigt social av mig. Har fått höra att många tror att jag flirtar, men det är helt enkelt trevlighet inte flirt och "Inbjudningar" :) Hade jag flirtat så hade jag sagt det rakt ut till personen ifråga, och liksom visat på ett annat sätt att jag flirtar. 

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Från.. internet? 

51. Kan du byta olja på bilen? Japp det kan jag 

 

 

52. Har du fått fortkörningsböter? Har inte körkort

53. Vilken var den senaste bok du läste? Änglar i mitt hår 

54. Läser du dagstidningen? Inte längre 

 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Haha gjorde min första prenumeration någonsin! Och det var på veckorevyn :) Men blir inga fler prenumerationer....Onödigt enligt mig 

56. Dansar du i bilen? Nej inte det första jag gör haha 

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix fm 

 

 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Hälso-grejs 

59. När var du i kyrkan senast? Flera tusen år sedan 

60. Vilka personer utmanar du? Att göra denna lista? Utmanar ingen, men man får väl göra som man själv vill

 

Sådär. Ja, oftast gör man sådana här listor för att man har tråkigt - och mer än så behöver jag väl inte säga eller intyga haha. Här kom iallafall lite slumpmässiga frågor och svar. 

 

Bloggen blir ju tyvärr inte så aktiv då jag har en del för mig i livet, och lägger isåfall energi mesta dels på min hemsida som sagt. Ni får även jättegärna kika in på den, men det gör ni som ni själva vill : http://www.forfattarinnanswa.n.nu/

 

/ Sophie* 

 



Kom ihåg mig?