Enda gången jag är egoist - är när jag blundat för mina egna behov

Jag bestämde mig för att "hålla reda på" endast en sak inför denna vecka. 
I mitt huvud fick det bara finnas en enda sak att tänka på, nämligen... : 
 
Ta hand om mig själv. 
 
Jag är hela tiden stressad i min själ, och även om jag "tar det lugnt" så är det aldrig aldrig..aldrig, lugn och ro vart jag än befinner mig - så det spelar ingen roll hur mycket jag tar det lugnt, hur lite eller mycket jag gör - jag får helt enkelt inte ta det lugnt på det vis att det gynnar mig, mitt inre, min kropp. 
 
 
 
Så denna veckan har jag bestämt för att inte ta imot några som helst möten, förutom ett möte och ett viktigt telefonsamtal. Annars ska jag bara sätta mig ner, stänga av mina tankar som går i högvarv, och stänga ute människor som drar min energi. 
 
 
 
Blir man inte trött utav allt gnäll? Onödigt gnäll, onödiga bråk och tjaffs? Blir man inte trött på människor som inte kan respektera än? Som förväntar sig att man alltid ska stå där på knä inför dom och göra så mycket för dessa, men ändå ska man tacka dom genom att buga och bocka? Man ska tacka dom, för att man själv ställer upp. Snacka om vilka bekymmer de har. 
 
Jo, det är väl klart som tusan att man blir trött ! 
 
 
 
Så nej, denna veckan tänker jag -bara- tänka på mig själv. Som jag behöver detta! Egoist? Man är inte en egoist för att man förängångskull är mån om sig själv, såsom man är mån om andra hela tiden. Jag är ju också en person, en människa. Jag behöver min egna intrigitet och uppmärksamhet. Man måste lyssna på sig själv, och det enda som gör en till ett ego i mitt fall, är faktiskt att jag struntar i mig själv helt och hållet. Jag vore egoist om jag höll för öronen när jag vill tala med mig själv, samla mina tankar och fatta viktiga beslut. Jag vore egoist om jag blunda för mina egna känslor och behövligheter. Jag kommer aldrig låta någon i min närhet få det jag byggt upp under alla år, att rasa ner igen. Och snart beger jag mig mot mina egna äventyr... och då kan jag lägga en del av missären bakom mig. :) 
 
 
/ Sophie* 
 
 
Pst ! Har beställt lite paket ;) Äntligen... Så när jag fått hem allt, visar jag er ! :D 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?