Början på mitt nya liv

Stressig dag och hela jag var som en jävligt stor känslobomb! Idag är det början på mitt nya liv. 
Jag kan känna det också. Tagit det största steget i hela mitt liv. Ett större steg än vad de flesta behöver göra, men jag gjorde det. Jag klarade det ! Detta jag gjorde ska jag inte bara ge mig en liten klapp på axeln för, nej detta är något väldigt stort. Ska krama mig själv haha, ska skrika ut vilken stark människa jag är. För det är jag! Stark som bara den. Jag kan fortfarande inte smälta detta, förstår knappt vad som skett. 
Men det viktiga är.. att jag känner i hjärtat. I made it.  
 
Detta var en början, men det innebär inte att allt är över nu, eller att jag kan hoppa av lycka för första gången. Eller att jag kan sluta må dåligt. Men det är början! Och det innebär att jag kommer klara resans gång och med tiden kommer jag kunna fylla mig själv med lyckligheter. Bara jag mår bra så kommer det vara tillräckligt för att känna lyckan. 
 
 
jag är så glad att jag har dom jag har också. Denna gången tänker jag inte låta mitt mående styra mig mer. Tänker inte bygga upp en stor betong vägg mot allt å alla. Jag ska släppa in betydelsefulla människor och sålänge dom behandlar mig bra så ska jag låta dom stanna. Inga goodbye's anymore! <3 
 
 

Nu är jag hemma igen. Tar det lugnt. Njuter av dagen och det jag gjorde. Andas in, andas ut. Känner lugnet. 
Lyssnar musik och bara ler så mycket jag kan. Fick hem mitt paket idag. Blir kanske ett inlägg senare ikväll, eller så blir det imorgon. :)
Ha en underbar dag ! Och varför inte - Ha ett underbart liv! Ta vara på det minsta lilla. Nej, inte enbart för att man inte vet om morgondagen finns, utan ta vara på det minsta lilla för det behöver du. Gör dig själv stark med de sakerna. Va inte rädd. Va inte rädd för att släppa in människor i ditt liv, va inte rädd för att göra saker. 
Va inte rädd för att göra dig själv stolt. Säg att du är stolt över dig själv, för det borde du vara. 
 
 
/ Sophie*
 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?