Ditt val i ditt liv, påverkar inte bara dig själv

Hon gjorde ett val i sitt liv som påverkade mitt liv ännu mer än hennes. Så.. i alla dessa år har jag kämpat och beskyddat alla andras liv, förutom mitt egna. Jag har fått kämpa för mitt liv också, för att kunna överleva allt jag gick igenom och går igenom. Men hade inte jag redan funnits i andras liv, så skulle jag inte heller behållt min plats på jorden. Varje val man gör, påverkar inte bara sig själv. Det påverkar alla som du träffat, som du pratat med. 
 
Hon kunde tänkt på det. Hade hon kunnat vrida tillbaka tiden och gjort allt annorlunda, så skulle hon inte gjort det även om hon säger det. För hon kommer aldrig någonsin förstå hur mycket det valet påverkat mitt liv. 
Hur mycket jag än förklarar, kommer hon aldrig förstå min smärta. Hon kommer aldrig se mig på det sättet som jag vill att en sådan person ska se på mig. Och jag kommer aldrig se det jag vill se. För det finns inge mer. 
 
Nu ska jag förängångskull kämpa för mitt egna liv, och göra de val som jag själv mår bäst utav. 
Jag ska ta hand om mig själv, för det kommer vara ett val som inte kommer påverka någon annan negativt. 
 
 
/ Sophie* 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?