Påminna sig själv & andra !

När något bra händer, så tror man automatiskt att det bra ska vara så hela tiden! Känner du igen dig? 
Jag vet att det bra aldrig varar länge... det känns inte som att det varar lika länge som det dåliga iallafall. 
Man brukar säga " Sug på karamellen ", det vill säga, lär dig njuta medans det varar ! 
Men så kommer jag där och bara biter sönder karamellen, för jag vet att de kommer ta slut någongång, så istället för att njuta för stunden så tar jag hellre slut på det direkt. Det är ett skyddsmoment. Man är så trött på att det bra alltid ska ta slut, medans det dåliga aldrig dör ut ! Det är lika dant med att vara älskad. Man är så van att bli lämnad och sårad på hemska sätt, att man tillslut lämnar dom man älskar först, innan dom gör det. 
 
Jag är fortfarande i det tänktesättet än idag, men jag försöker iallafall lära mig och bli av med det. 
För jag har insett nu att jag har många fler som älskar mig än jag tror, och jag betyder så mycket för många. 
Så det är dags att betyda något för sig själv också! 
 
Även om det är lätt att vara efterklok de flesta gånger, så är det bra att påminnelser finns. 
Man får påminna sig själv, och man får påminna andra om det viktigaste. 
 
 
/ Sophie* 
 
 
 

DU ÄR SÅ STARK <3 ÄLSKAR DIG SNUTT! :*

Svar: Tack fina My! Du är också stark! ÄLSKAR DIG gumsi pöss å kraam <3
everysecondmatters.blogg.se




Kom ihåg mig?