Frihet är inom dig

Vi alla, söker mer eller mindre efter friheten. Men, det är inte alla som söker efter rätt frihet. 
Den som inte finns i samhället, utan inom oss själva. 
 
 
 

Om något inte känns bra, och du gör det ändå. Så kommer allt det dåliga fortsätta vara dåligt, för att du väljer att låta det fortsätta. Det onda styr mycket, men då är det upp till dig att välja det goda. När något dåligt händer oss, skyller vi alltid på det goda. "Om det goda fanns, så skulle detta aldrig hända mig"
 
Det är enkelt att -tänka- , men det är inte -så- det är på riktigt
 
 
 
 
Jag har alltid haft något där inom mig, som fått mig tro på det goda, trots att jag aldrig fick se eller ha det goda i mitt liv. Och jag har också tänkt igenom mitt liv:
varför ska det onda ske om det finns gott.
Är det inte det goda's skyldighet att få mig slippa det onda runtomkring."
 
Men hur ska gott komma till, om du inte tror på att det finns? 
Det är skillnad att verka tro, och att verkligen tro. 
 
 
 
För att få det goda i livet, gäller det inte att bara tro på det i bra och lyckliga stunder. Utan även när helvetets lågor omfamnar dig. Det är lika dant med de människor du väljer att ha i ditt liv. Vill du bara ha dom när du är glad och mår toppen? Nej, de tror och vet jag att man inte vill. Man vill ha dom i alla tider, bra som dåliga. Och, därför har du valet att tro på det goda - på riktigt. Och är det på riktigt, så tror du på det goda i även de dåliga perioderna. På så vis, kommer du både kunna stå ut när det dåliga händer, och också kunna njuta och vara ännu mer tacksam - när du faktiskt mår bra . 
 
 
 
 
Tron om det goda, är lika dan som den tron du har på dina vänner. Om dom inte finns i svåra tider, finns det heller inga bra stunder med dom. Det finns alltid två sidor, och man kan inte skylla det ena på det andra och tvärtom. Utan du har ett val - och det är att tro på något av det. Vad är det du vill ha mest i ditt liv? Välj det. Välj att tro på det oavsett vad. Och vad det än är, så är det vad du kommer få leva med. Så välj nu rätt. 
 
 
 
 
 
/ Sophie* 
 
 
 



Kom ihåg mig?