Bättre tankar

Ja visst blev det förra inlägget deep. Men det behövs att filosofiera och tänka igenom saker och ting. Jag är en sådan som inte tänker högt, förutom när jag skriver. Jag delar gärna med mig av mina tankar, men försöker göra det på rätt sätt. För det är ju viktigt. 
 
 
 
 
 
Om man mår dåligt, riktigt dåligt en dag. Och det kanske varit så länge, men just den dagen så känns det som att man blir påmind och alla de andra jobbiga dagarna faller på än, på en och samma dag. Som att man får ett stort betong block över sig. Och man typ sitter fastklistrad i marken, där man sjunker ju mer man andas. Well, sådana dagar kommer ju. Men släpp ut allt då. Och glöm inte att det faktiskt känns lite bättre dagen efter. 
 
 
Alla ångest tankar man hade, liksom.. som bortblåst på något vis. Nej, deklart att alla problem inte är borta över natten eller att ångesten lämnat än helt och hållet, den har bara gömt sig. Och deklart att du kanske inte hoppar av glädje för att det är en ny dag. Men, du kanske tänkte de vanligaste ångest tankarna, men dagen efter tänker man " Hur f*n kunde jag ens tänka så? " 
 
 
 
ja, idag när jag vaknade så skrattade jag nästan. Vilket drama man gör för sig själv egentligen. Så hatar man drama och försöker slippa det så gott man kan, men så har man ju sina egna känslor och tankar, och vad annars skapar mer drama än det tillsammans? Så jo, man skapar en hel del drama för sig själv. Men det innebär inte att du gör fel som släpper ut allt du har inom dig. Och det innebär verkligen inte att du överdriver något. Du överdriver inte situationen eller känslorna du har. Är det en sak du känner en dag, ja då är det så du känner. Och sen kanske man gör vissa saker större än det är, men då är det så du upplever hela situationen - inget fel alls. 
 
 
 
 
Man får bara lära sig hantera det. Acceptera att vissa dagar är tyngre, och man kan känna att man överdriver saker och ting. Men acceptera det, känn att det är okej. Ingen ska komma och säga att det som är mest rätt, är fel. Du får själv avgöra den biten som har med dig och din situation och göra. 
 
 
/ Sophie* 
 
 



Kom ihåg mig?