filo-sophie-ra

Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät. Gjorde iordning lite kaffe för att lugna skallen som gör ont som vanligt. 
Tog fram en ny sida i word och började skriva ett "kapitel" men mer en text som ska klistras in någonstans i min framtida bok, nummer 2. Den bok som kommer bli den största boken jag någonsin skrivit. Och kommer skriva. 
Boken om mitt liv. Om den kommer bli "stor" för att den blir berömd? Kanske,kanske inte. Jag syftade mer på att det kommer vara den absolut mest känsligaste boken för mig att både skriva och gå ut med. Den kommer handla om saker som ingen trodde att jag var en av dom som fått uppleva. Och jag vet att många kommer bli förvånade över hur mycket en själ kan klara av, och ändå finnas kvar. Well, en bok som kommer finnas i framtiden, dvs. den kan komma ut när som helst. Men jag jobbar på den och det tar sin tid. 
 
 
 
Många tror att det tar några veckor å skriva en bok. Ni tror fel. Precis som en film, så kan en bok ta upp till ett år att skriva. Det kan nog ta längre också, men som min redan utgivna bok, så tog det upp till ett år att skriva. 
Både för att man inte skrev hela tiden, men också för att det ibland behövs mer dagar att fylla tankarna och i sin tur kommer tankarna på pappret. Det är så det är att vara författare. Vi har många tankar, men ibland behöver vi tänka igenom en tanke i taget. Det kan även leda till att den tanken övertänks och "exploderar" till tusentals andra tankar. Men hur som helst, så tar det lång tid att skriva böcker. Jag har flera böcker i min dator, som jag inte skrivit klart än. Men det får ta sin tid att slutföra. 
 
Det jag menar med att det ibland behöver gå några dagar innan man kan fortsätta skriva, det är ju både för att man måste "filosofiera" och känna efter. Också för att ibland kunna uppleva fler minnen osv. 
 
 
 
Iförrigår natt (?) gick jag ut på promenad med en killpolare. Och då regnade det lite, det hade även haglat tidigare. 
Men SÅ snöade det :o Haha wtf, och jag trodde det skulle bli mycket snö då. Men som tur var så är det fortfarande påväg att bli sommar. Tycker det va konstigt att det snöade iallafall... 
 
Well, nu ska jag inte göra så mycket mer än att skriva. och dricka kaffe, och tänka ;) 
 
 
 
/ Sophie* 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?