I deserve somebody who gives a shit

Jag har märkt att när det kommer till svek så finns det ingen gräns. Och förtroendet handlar inte bara om lögnen utan om hur en svikare ens har mage till att be om ursäkt x antal gånger men inte ser till en förbättring. Det är det som gör förtroendet mindre, det är det största sveket i hela sveket. 




Hur väntat det än må vara så blir man alltid lika förvånad varje gång. Kanske för att den som ber om ursäkt & om en andra chans, som egentligen blir den femtioelfte, tros uppskatta chansen. Men det är sällan så. Faktiskt väldigt sällan. En andra chans handlar om att man är ledsen, att förbättra sina handlingar & viljan att gottgöra det man förstört, även om man kanske inte kan gottgöra helt & hållet.




 Jag har också gjort misstag. Jag är en god människa men man kan bara kalla sig god person om man faktiskt gör misstag men både lär sig utav dom & försöker visa att man lärt sig tillräckligt för att inte göra om samma handling. 




Jag gör misstag, men ser till att jag är värd en andra chans. Men jag hatar att jag har så svårt att släppa taget, att min seperationsångest sedan barn, över tar mig i situationer då jag borde släppa taget. Jag hatar att jag bryr mig alldeles för mycket när jag egentligen borde kasta iväg det som tar energi. 
Jag hatar att jag tror alla människor vill väl - att dom kan förändras. Men efter 20miljonte gången, borde jag hunnit tänka igenom ett & annat för att inse att alla inte förändras. Men jag har förändrats. Kanske därför jag fortfarande har hopp om att fler ändras. Åtminstone dom man egentligen vill ha i sitt liv... Och dom som varje gång ber om att få "komma tillbaka". Om man ber till och med om sådan sak, varför är det då så lätt att strunta i chansen man fått? 




Att stanna kvar hindrar mig från att gå vidare. Men att gå får mig hata, sakna, tänka ännu mer. Och dom känslorna kan bara bli allt djupare, därför kan även det vara ett hinder att ta sig någonstans. Jag vet inte vad som är bäst just nu - jag vet bara att jag har testat både dera men inget har fungerat..... 






Kom ihåg mig?