I Dont Have money on my mind

För trött för att somna & för tom för att sätta ord. På det hemska som har övertag inom mig. För stark för mig själv. Det är nog det negativa med att vara bland dom starka människorna i världen. När det gäller att "slåss" med sig själv, så är det oftast ingen eller båda sidorna som vinner. Det negativa mot det positiva. Därför finner jag ingen balans här och nu. Jag trodde jag hade fått den, men nu vinglar jag till igen. Är man oälskad i sitt egna hem så blir det så. Därför drömmer jag mig bort, bland molnen och det blåa, och tänker på min framtida familj. Den som alltid får mig orka klättra upp när själen lägger sig ner. Att vara bland dom starkaste är mestadels ansträngande. Det är väl därför man kallas stark i guess. 
 
 
 
För att man varje dag trasslas sönder i strimlor, men ändå lyckas sätta ihop sig själv. Som om man såg som ny ut. Det som än gång varit, det har varit. Även om man blivit som ny igen, betyder det inte att man är oberörd. Att man aldrig fått ärr eller någonsin känt sig bränd på helvetets eld. 
 
 
 
Idag blir det en skrivar-konsentrations-lärodag. Jag har återigen inte sovit och jag hatar detta. För många är det perioder då och då, men för mig är detta mitt liv. Att inte få sömn, att inte kunna sova etc. Trots att jag försöker vända på dygnet och det funkar fint när jag väl kommer in i det - en vecka. 
EN VECKA, och inget mer trots mina ansträngningar. Därför brukar jag inte kunna klara av att försöka på nytt, efter ett långt tag. Så nu är det väl dags igen antar jag.
 
 
 
 
Ska idag vara uppe ett dygn, åtminstonde hålla ögonen öppna tills kvällen. Sen får jag försöka göra så i några dar tills jag däckar på kvällen istället för morgonen.... Hällre sova bort en kväll, än en hel dag. Jag är nattuggla, men ingen mår bra utav att vara vaken mer än man sover. Överdrivet mer alltså. 
Önska mig lycka till ! 
 
 
Ska skriva på min bok, ska skriva här, ska dricka te för min hals som inte alls gör ont ( jo..) 
Och kolla lite gamla bilder och samt jobba lite med annat. Hoppas jag orkar ta tag i allt nu. Det är dags. 
 
 
/ Sophie* 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?