Jag vill - Jag behöver

När man är som mest förvirrad, fundersam .. liksom då man verkligen måste tänka. Då tror man att man måste fatta beslut direkt i den röran, men varför lugnar man inte ner sig själv istället och tar beslutet eller vad det nu är, när man är klar och vet hur man vill ha det. Man stressar upp sig själv och fattar man tex ett beslut mitt i en röra, ja klart beslutet inte blir riktigt genomtänkt då. 
 
 
hm... Jag må va en tänkare jag, men det är den jobbigaste perioden när man måste tänka på sådant som är jobbigt. Att man måste se till att ta hand om sig själv och göra det man behöver göra, och lägga åtsidan det man vill göra... Det är jobbigt att behöva välja mellan " jag vill "
och " men jag behöver " 
 
För vilket är det man väljer mest ? Jo, det man vill. Och det brukar oftast leda till att man väljer fel väg, som antingen sårar någon annan.. eller att man sårar sig själv. Man väljer alltid
" jag vill, men jag vet att det inte kommer leda till något bra", när man istället kan välja det svåraste som alltid leder till något bättre i slutet. Vi är enkla människor, nej vi är komplicerade, men vi väljer alltid det enklaste. 
 
Antingen för att vi är rädda att släppa taget och inte få något bättre. Eller för att vi tror det är grönare på andra sidan, så vi väljer bort något bra för vi tror det finns bättre. 
 
Man ska göra det man vill. Men man måste tänka på även om det verkligen är vad man behöver. 
Och ibland vet man faktiskt inte det. Vad man behöver. Förens man redan valt det "man vill". . . 
 
 
/ sophie* 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?