My dreams have wings

Mina drömmar har vingar. 
Varning väldigt lång läsning. 
Men värt. 
 

Man pratar mycket om drömmar, men oftast framför man det på fel sätt. Enligt mig iallafall. Jag tycker att man säger för mycket om hur en dröm är så viktig. Men känns som att det gömmer sig mer bakom dom orden, än sanningen. Det är viktigt att man uppfyller sina drömmar - om drömmarna är att bli mest framgångsrik. Mest pengar, mest kontakter, mest liknande uppfyllda drömmar. När jag berättar lite grann om mina drömmar, så är det många som frågar hur det ska gå till. Det delar jag inte med mig utav, och nej, inte för att jag inte vet hur det ska gå till. Utan för en dag när jag är där, så kommer folk förstå hur det gått till. 
 
 
Framgång enligt samhället, som dragit med rätt många andra i den åsikten, är om man då har skapat sig flest kontakter för att framstå som väldigt eftertraktad och för att kunna lättare få hjälp på ett och annat vis. Inget fel alls med det. Men man måste inte ha många kontakter, om man vet själv vad man kan göra, men det är inget fel att be om hjälp. Men man ska inte skapa flest kontakter för att det ska låta bra, man ska ju ha användning utav dom kontakterna också, som inte många tänker på. 
 
 
 
 
Enligt samhället så är även framgång endast det som rör pengar. ""Jag har lyckats med en dröm, om det innebär att jag blev vd på ett stort företag - inte för vad dom gör - utan för hur mycket pengar jag tjänar på det. Jag är framgångsrik för att jag var superduktig på att sjunga och fick skivkontrakt och blev kändis genom musiken, men inte framgångsrik för att jag hade en talang och gjorde något bra av den och älskade det jag gjorde - nej för att jag blev pengarik""
 
Enligt samhället är en dröm endast viktig att uppfylla om man tjänar något på det. Harmoni, kärlek etc? Nej inte sådant tjänande, utan pengar. PENGAR. Det är allt vad det handlar om. Och därför blir jag både stolt över mig själv för att jag inte tänker på det viset, men också lite ( finner inte ordet för den saken ) men negativt är det iallafall, när jag hör hur andra undrar så mycket om hur jag kunnat lyckas så bra. Och hur jag ska kunna fortsätta lyckas med mina andra planer i framtiden. Eftersom dom tror det handlar om pengar, utan pengar lyckas man inte, och lyckas man ändå så är det omöjligt att fortsätta lyckas om jag inte tjänar pengar. Så tänker dom. 
 
 
 
 
 
Nu kanske mitt inlägg blev en aning rörigt. Men det jag vill komma fram till är att enligt samhället så är en stor dröm endast det man uppfyller, genom att tjäna pengar på det.
Men en dröm handlar så mycket mer än om det
 
Och nej, det är faktiskt inte många som förstår den innebörden. Det är inte många som kan, vill eller vågar öppna sina ögon. Därför hoppas jag att jag kan visa världen, eller åtminstonde de jag redan visat lite, att man kan lyckas även om drömmen inte handlar om att tjäna mest pengar. Jag vill helt enkelt visa vad en dröm innebär, och det enda det innebär är att man förstår varför man vill genomföra sin/sina drömmar. 
 
 
 
Nu vill alla bli olika och göra olika saker. Men de som endast vill tjäna pengar, och inte älska det dom gör först och främst - det är ingen riktig dröm. DRÖM är det man gör med hjärtat ! Inte det man gör för att mätta sina beroenden. 
 
Som en av mina drömmar, inom böcker. Att skriva bland annat böcker. 
 
Varför är det en dröm? 
Vad ska jag göra för att uppnå den? 
Vad är första steget, andra, osv...? 
Hur lyckades jag? 
 
 
 
Jag har skrivit så länge jag kan minnas. Innan jag började gå på lekis, så skrev jag. Kanske inget proffs ;) men jag gjorde det iallafall. Och sen har jag skrivit hela mitt liv sedan dess. Jag har väldigt mycket att berätta, och jag vet att jag har förmågan att berätta på ett bra sätt. Alla kanske inte förstår för det, även om jag skriver på ett sätt som alla kan förstå - så innebär det inte att alla vet hur man tar till sig sakerna. Jag vill lära andra saker, jag vill stötta andra. Jag vill hjälpa andra. Och jag kan allt det där. För jag vet att jag har dom både egenskaperna, förmågorna, erfarenheterna, till att göra sakerna inom det området. Därför gör jag detta. För att göra det jag älskar, samtidigt som jag tar vara på det jag fått genom livet
 
 
 
 
Vad ska jag göra för att uppnå drömmen? Vad är stegena? 
Förstå och främst, sätta sig ner och skriva så länge man kan. Jag är inte sådan som tittar tillbaka i det jag redan skrivit och försöker ändra hit och dit. För jag skriver när jag behöver skriva, och jag skriver allt som kommer i mina tankar. Så varför ändra på det jag en gång kände, i just den stund som jag skrev ? 
 
Sen när man känner sig nöjd med sina framsteg, så sökte jag på hur man gör för att trycka en bok. Jag frågade en nära person, jag frågade utomstående och jag sökte egen fakta. Då fick jag tips om ett bra tryckeri, tog kontakt med dom och sen körde tryckningen igång helt enkelt. 
 
Så en massa väntan. Tålamod krävs i allt. Inget är lätt! Det krävs mod, tålamod, och energi på alla sätt och vis. 
 
 
 
 
Hur lyckades jag med min dröm? 
 
Min stora dröm just genom att skriva och hjälpa andra, det är ju att skriva så många böcker jag kan och få så många jag kan att uppmärksamma det bra jag skriver. Jag vill inte sitta i tv soffan, det är inget jag strävar efter. Men om de är det som krävs för att nå ut till folk som jag vill göra - då är de det jag behöver göra! Men om ni förstår skillnaden - det är skillnad på att eftersträva en chans till att få uppmärksamhet, och en chans till en möjlighet för att på yttligare sätt nå ut till människor. Ni kanske tänker, men det är ju samma sak? 
 
Nope. Det är stor skillnad på att vilja synas själv, för att andra ska se att man finns. Och på att göra något bra, som bör uppmärksammas och nå ut till andra. Då syns jag - men det är mitt värk som syns mer. och det är vad jag vill med min dröm. Att det jag skapar ska synas, inte jag
 
 
När folk uppmärksammar och ger komplimanger när dom ser min bok, så tänker inte jag 
" hehe nu vet dom att jag finns, nu får jag uppmärksamhet och de komplimanger jag vill ha " 
Jag tänker 
" Wow, dom har sett en underbar skapelse som dom ger komplimanger för, och wow då vet jag att jag kunnat nå ut till dessa personer - på ett BRA sätt ! " Att mitt värk nått fram till andra positivt. 
 
 
 
Väldigt långt inlägg, det vet jag att det blev. Hoppas ändå att några av er orkat läsa åtminstonde lite ;) 
Andra ska kunna nå sina drömmar, men på rätt sätt. Ni ska inte nå era drömmar för att få synas, att andra ska veta att ni finns i världen, att ni ska få mer status i samhället och överallt. Ni ska uppnå era drömmar, för att på resans gång få mer erfarenheter och för att ni får chansen till att göra något ni älskar
 
En dröm är ingen dröm. Om du inte älskar den. Älskar att kämpa för den, älskar att skapa saker. 
Om du drömmer om att endast synas, så kan du göra det genom att ställa dig mitt ute bland folk och skrika så högt du kan. Men kalla inte det för en dröm. Dröm är när man älskar det man gör. 
Du kanske älskar att få uppmärsamhet, men är du klok på livet så förstår du vad inlägget handlar om. Och vad en dröm står för. Är du klok på livet så vet du att meningen inte är att få andra veta att du lever. Det är giva mer erfarenheter till dom som behöver det. Att lära vidare. 
 
 
 
Tack. / Sophie* 
 
 
 
Gjorde även om min header på min hemsida. Enligt mig blev det lite bättre. Huvudsaken är att jag är nöjd och att man kan se vad det är för hemsida! Haha :) www.forfattarinnanswa.n.nu
 
Före 
 
 
Efter 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?