Vitiligo

 
 
Detta är Winnie Harlow. En mycket vacker modell som gjort stor karriär, trots sin hudförändring som kallas för Vitiligo. Jag vet inte jättemycket om det, men har sett fler med samma sak. Många skulle säga " med samma problem " men problem är bara sådant som är omöjligt och det finns inget som är omöjligt. 
 
 

 
" A skin condition, not a life changer "
och det tycker jag var en bra mening. Inte alla, men många har något som känns som ett hinder. Jag har ju som sagt en kronisk sjukdom som hindrar mig från att leva en "normal" vardag, men det innebär inte att det förstör mitt liv. Men jag kände så innan, tills jag lärde mig uppskatta det jag faktiskt kunde klara av. Jag kan inte springa eller gå så länge utan att det gör ont - men det är bättre än att inte kunna göra något av det alls. Jag kan inte stå upp så länge, men varje sekund jag kan göra det så är jag nöjd. Jag kan inte skriva förhand för jag får ont i mina händer, kramper och skakar. Men jag kan skriva på tex datorn - och det är MYCKET bättre än inget, eftersom jag älskar att skriva. ( Finns fler saker men tog några exempel )
 
 
Så liksom, i hinder finns faktiskt många lösningar. Man får själv välja vilken lösning som passar bäst - men man ska aldrig säga att det inte går. För det går. Kanske inte lika mycket som man önskar, eller på samma sätt. Men det finns alltid något man kan ta vara på hos sina begränsningar i livet. 
 
 
 
 
Det gjorde denna modell. Hon såg sin hudförändring som konst istället för en sjukdom som hon borde gömma. Istället visade hon konsten på hennes hud och hon är modell. Så ni alla som tror att man måste vara jättesnygg för att ens ha chans till att bli modell, ( Snygg inom samhällets ramar ) för er som vill bli det. Det handlar inte om sådan skönhet överhuvudtaget. Den "skönhet" vi talar om i hela världen.
 
 
 
 
 
Det handlar om det unika hos varje person. För det är det som kallas snyggt. Det du tycker är fulast på dig själv, det är faktiskt det som gör hela du unikt. Jag tyckte allt på mig var fult. Jag hade annorlunda näsa, typ indian näsa. (inte så konstigt imed att jag faktiskt har det i släkten...haha)
Och fula bruna kattögon, små läppar med överläpp och mina höga kindben. Idag uppskattar jag dom sakerna mer och mer. 
 
Jag grinade nästan för att jag inte såg ut som alla andra, liksom Naturlig och så. Men jag är fan fin, och det är du med !! 
 
 
 
 
 
Har kattögon utan att måla eyelinern sådär & har överläpp men syns nästan aldrig på bild. 
Har säkert andra bilder som visar tydligare men kan inte hitta dom just nu! 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?