... har du inget

 
 
Idag är det en bra början på dagen. Varför?
För jag kunde sova ut, även om jag vaknade tidigt. Och jag slapp ännu en natt vaken. 
Jag tände massa ljus som lyste upp all rummet, satte på tvn och drack kaffe. 
Sen började jag kolla i hyllan, för jag kände för att läsa en bok. Jag skriver som ni vet, böcker, 
men jag är inte den som läser böcker. Men så fann jag en bok som passar mig perfekt. Så förhoppningsvis kan jag ha något och göra, och mysa här i soffan med filt och varm dryck. 
 
 
 
Om problem uppstår, våga dra gardinerna åt sidan så att solljuset kan träda fram genom fönstret. För varför stå stilla och plåga sig själv när man åtminstonde kan göra lite grann för att lätta situationen man befinner sig i ? 
Finns det inget ljus i det kalla mörka rummet, skapa ditt ljus. 
Finns det inget annat än bara du och tomrum, använd din kreavitet och fantasi till att skapa mer ting. 
 
 
Tänk såhär: 
 
Har du inget, så har du möjlighet att skapa något nytt. 
Har du något, har du möjlighet att utveckla detta till något mer. 
 
Bra råd, från den bästa, 
/ Sophie * 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?